17 Ocak 2011 Pazartesi

TAHİNLİ CEVİZLİ KABAK TATLISI

MALZEMELER
1 kg. kadar bal kabağı
2,5 su bardağı şeker
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
2-3 yemek kaşığı tahin(üzerine)
YAPILIŞI
Kabak dilimlerini  iri parçalar halinde doğrayıp, kare borcama yerleştiriyorum, üzerine şekeri her yerine gelecek şekilde gezdirerek döküyorum ve üzerini folyoyla kapatıp 15-20 dakika sıcak fırında biraz sulanması için bekliyorum.
Suyu çıktıktan ve kabaklar yumuşadıktan sonra folyoyu alıp, üzerine cevizleri döküyorum ve suyunu çekene kadar pişirmeye devam ediyorum. Son 10 dakika da cevizlerin kızarması için borcamı bir üst rafa alıyorum. Piştikten sonra fırını kapatıp, borcamı en alt rafa alıp, soğuyana kadar (suyunu çekip özleşmesi için) fırından çıkarmıyorum.
Soğuduktan sonra servis tabağına alıp, üzerine tahin gezdiriyorum ve tatlımız servise hazır.
 Afiyetle…

4 yorum:

  1. Bal kabağı ile pek aram yok lakin işin içine tahin girince,olay değişiyor:) Çok hoş görünüyor.
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Denemelisiniz bence. Çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  3. çok güzele benziyor, kabak lezzetli olunca harika bir tatlıdır yaaaaa. :)

    YanıtlaSil
  4. Evet canım gerçekten öyle, güzel pişirildiğinde tadından yenmez.

    YanıtlaSil