30 Mayıs 2011 Pazartesi

PAZAR KAHVALTIMIZ VE ANNEANNECİĞİMİN LOKMA TARİFİ

Lokma, sevgili anneanneciğimden gördüğüm ve de çok sevdiğim bir hamur işidir. Biz lokma diyoruz ama bazı yörelerde ‘pişi’ de deniliyor, daha değişik isimleri de var sanırım. Tatlısı da güzel oluyor aslında ama benim en sevdiğim kahvaltıya sıcak sıcak kızartılan tuzlu lokmadır. Bu zamana kadar hep anneannem yapardı biz kahvaltılara gelirken ama malum uzak olunca hasret kaldık. Ben de bu hafta sonu aradım anneannemi tarifini aldım ve yaptım.




Valla çok da güzel oldu söylemesi ayıp ama :) yaptıkça daha da pekiştireceğimi düşünüyorum. Siz de denemek isterseniz işte anneanneciğimden nefis lokma tarifi :)

MALZEMELER
1 paket kuru ya da yaş maya
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Ilık su ya da süt
Kızartmak için sıvı yağ

YAPILIŞI
Yoğurma kabına mayayı, tuzu, şekeri, sıvı yağı koyarak isteğinize göre ılık suyla ya da ılık sütle eritin. Azar azar un ilave edip hafif ele yapışan, cıvık bir hamur yoğurun. Ve 2 saat kadar sıcak bir ortamda hamurun mayalanmasını bekleyin. Aceleniz varsa fırını yüksek derecede 5 dakika ısıtıp, hamurunuzun orada daha kısa sürede mayalanmasını sağlayabilirsiniz.
Kızartma tenceresine bolca yağ döküp iyice kızdırdıktan sonra, küçük bir kaseye sıvı yağ koyarak elinizi yağlayın, mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın, elinizle hafif açtırarak ortasını delin ve kızgın yağda iki tarafını da kızartın.

Püf noktaları(anneannemden)
  • Ilık sütle yoğurduğunuz lokma hamuru daha da lezzetli olur.  
  • Mayalanan hamuru kesinlikle bir daha yoğurmayın, kenarından kopartarak şekillendirin. 
  • Kızartacağınız hamurları avucunuzda sıkarak küçük lokmalar da yapabilirsiniz, çok lezzetli oluyor fakat onlar bazen patlayıp yağ sıçratabiliyor, diğer hamurların da ortasını delmezseniz onlar da patlayabilirler.
  • Lokma hamurunu yoğururken içerisine bir de haşlanmış patates rendelemeyi deneyin, içi yumuşacık, dışı çıtır çıtır harika bir lezzet oluyor ;)
Benden de söylemesi :)
Afiyet olsun…

24 yorum:

  1. iLK defa yapılmasına rağmen nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor gerçekten. değişik adlarından da bahsetmişsin. ben de söyliyim benim memleketimde(Trabzon) sirihta derler. üzerine şeker serpilerek de yenilir.

    YanıtlaSil
  3. Nefis gözüküyor,ayy şimdi olsa da yesem,nasıl canım çekti,ellerine sağlık tatlım..

    YanıtlaSil
  4. Aycan: Canım, teşekkür ederim :)

    moriçe: Evet canım, şekerle yeneni de duymuştum ama ismini bilmiyordum, hoş geldin bu arada ;)

    Aktuelmoda: Tatlımm, kıyamam yaa.

    YanıtlaSil
  5. nefis lokmalar harika görünüyor elimi uzattım bir tanecik aldım hımm çok lezzetli

    YanıtlaSil
  6. süper , ben de çok severim, ama hiç denemedim, teşekkürler tarif için.

    YanıtlaSil
  7. lokmada kahvaltıda çoookkk ğüzel ğörünüyorrr.karnım acıktı valla:))))

    YanıtlaSil
  8. Cok sagol tarif icin!! Eskiden hep annemde yapardi zayiflayalim derken herseyi unutmussuk valla ; )

    YanıtlaSil
  9. GÖNÜL: Canımm, afiyet şeker olsun :)

    Swotpisces: Teşekkür ederim canım, ne demek..

    halime: Teşekkür ederim Halimeciğim :)

    viva : Rica ederim tatlımm, hoş geldin :)

    YanıtlaSil
  10. Afiyetler olsun,sofra muhtesem görünüyor!!!

    YanıtlaSil
  11. süper görünüyoor

    YanıtlaSil
  12. ayrıca masadaki tavaya bayıldım meryem

    YanıtlaSil
  13. su ve ya süt ne kadar konulmalı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacağınız ölçüye bağlı, ben iki kişilik yaptığımdan 1 su bardağı kullanıyorum ;)

      Sil
  14. Sabah yaptim ayni tariften cook güzel oldu valla :)

    YanıtlaSil
  15. ellerinize sağlık az önce denedim Funda hanım harika oldu

    YanıtlaSil
  16. Bu su veya sut ne kadar konulcak acaba ???

    YanıtlaSil
  17. Her şey iyi güzel de kullanılacak un miktarını yazmamışsınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dahaki yaptığımda ölçerim unutmazsam ;)

      Sil
  18. Yanıtlar
    1. Tabi ki, yazmaya gerek duymamışım :) Yapım aşamasında yazıyor ama ;)

      Sil
  19. Aksamdan hamur yapilsa sabaha kotu olurmu acaba

    YanıtlaSil