2 Şubat 2011 Çarşamba

TAVUKLU MAKLUBE

Bildiğim kadarıyla maklube Arap ülkelerine has bir yemek ama ülkemizde de beğenilerek yapılıyor ve de afiyetle yeniliyor :) Etlisi de çok güzel olur, tavuklusu da ama çok çeşitli malzemelerle yapılan tarifleri de mevcut. Maklube genellikle kalabalık ortamlarda ortada büyük bir tepside servis edilir. Fakat ben genelde tek kişilik servis etmeyi tercih ediyorum. Tabi ki iki kişi olduğumuzdan tarif yaklaşık iki kişiliktir. İşte tarifim..


MALZEMELER
2 tane kuşbaşı doğranmış tavuk göğsü
2 tane patates
Pilav için;
1 su bardağı pirinç
Sıvı yağ, tereyağı
2 bardak tavuk suyu yada su
Tuz

YAPILIŞI
Öncelikle pirinci sıcağa yakın, tuzlu suda (20-25 dakika) ıslatın. Sonra sıvı yağ eklediğiniz tavaya kuşbaşı doğranmış tavuk etlerini koyun, etler suyunu salıp tekrar çektikten sonra pembeleşene kadar pişirin. Ve bu arada pilavı pişmeye bırakın. Küp küp doğranmış patatesleri de bol yağda kızartın. ( İsteğe göre havuç ve bezelye de kullanabilirsiniz) Bütün malzemeler piştikten sonra şekil vermek istediğiniz kabın en altına kızarmış tavuk etlerini, üzerine kızarmış patatesleri ve son olarak pilavı döküp iyice bastırın. (Bu kısım önemli eğer malzemeleri iyice bastıramazsanız ters çevirdiğinizde dökülebilirler) Ters çevirdikten sonra salata ve yoğurtla servis edebilirsiniz. Afiyetle..

6 yorum:

  1. Cok leziz görünüyor,ellerine saglik ;)

    YanıtlaSil
  2. sevgili Funda,
    ellerine emeklerine sağlık:)
    maklube çok ağır bir yemek diye diye biliyorum hiç denemedim ama metini çok duydum:)
    ellerin dert görmesin:)

    YanıtlaSil
  3. Vintage Duygular: Teşekkürler :)

    **kalpkurabiye**deniz**: Çok teşekkür ederim. Aslında çok da ağır demeyelim, pilav tavuk çokça yediğimiz yemeklerden.. Bu şekliyle çok daha lezzetli diyelim. Ama denemenizi kesinlikle tavsiye ederim.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Görüntü sunum çok güzel ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  5. süperrr.çok severim maklubeyi.komşum etlisini yapar sık sık,Çerkez kendisi.Çerkez yemeği olduğunu biliyorum ben.Afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  6. çeşnici Handan: Çok teşekkür ederim..

    EBRULİ: Farklı yörelerde ve farklı şekillerde yapılabiliyor sanırım. Çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil