7 Aralık 2010 Salı

PEYNİRLİ DOMATESLİ AÇMA POĞAÇA

MALZEMELER
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 paket kuru maya
1 tatlı kaşığı tozşeker
1 çay kaşığı tuz
Un

Üzeri için:
1 adet domates
2 adet tatlı sivribiber
beyaz peynir
1 yumurta sarısı(üzerine)

YAPILIŞI
Önce derin bir kabın içinde ılık süt, ılık su, tuz, şeker ve mayayı eriyene kadar karıştırıyorum. Sonra sırasıyla sıvıyağ ve aldığı kadar unla yumuşak bir hamur elde edene kadar iyice yoğuruyorum. Çünkü  hamuru ne kadar iyi yoğurursanız, hamurunuz o kadar güzel olur. Ve hamuru 2 saat kadar mayalanmaya bırakıyorum. Mayalandıktan sonra çanak şekli verip yağlanmış tepsiye diziyorum. Üzerine önce 1 kaşık ezdiğim peynirden, sonra 1 dilim domates, bir parça biber koyarak yağlanmış tepsiye diziyorum. Hazırladığım poğaçaları fırın tepsisinde yarım saat kadar daha mayalandırıyorum. Mayalanan poğaçaların üzerlerine 1 yumurta sarısını 1 kaşık kadar sütle açıp çanakların kenarlarına sürüyorum. 180 derece ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişiriyorum. 


Afiyet olsun...

4 yorum: