6 Kasım 2010 Cumartesi

ÇİÇEKLİ ŞAL





Severek ördüğüm bir şal oldu bu. Zincir çekmeyi bilen herkes de örebilir herhalde. Sadece zincirleri geniş geniş çekmek gerekiyor bir de ip tercihi tiftik yün olursa daha güzel duruyor. Tığ numaram da 4.5’ tu.

YAPILIŞI: Başlangıç kısmını ok’ la gösterdim. 7 tane zincir çekerek başlayın ve birinci zincire batarak bir yuvarlak oluşturun. Tekrar 10 zincir çekip bu yuvarlağın içine batarak 4 tane yaprak oluşturulacak. Beşincide 5 zincir çekip ipi tığa 2 defa dolayıp 4 kerede çekince bir üst sıraya geçmiş oluyoruz. Üst sırada da 10 zincir çekip bulunduğumuz yaprağın tepesine batıyoruz. Tekrar 10 zincir çekip aynı yere batıyoruz. Akabinde 4 zincir çekerek diğer yaprağa atlıyoruz. Bu sırada bütün yaprakların tepesine batarak ikişer tane 10'ar zincirli yaprak yapıyoruz, sadece tam ortadakine 3 yaprak yapıyoruz, bu da şalın genişlemesini sağlıyor. Bir üst sıraya geçtiğimizde ilk başta 10 zincirli tek yaprak yaparak 4 zincir çekiyoruz ve sonraki iki yaprağın tepesine batarak ikisini toplayıp üzerine iki yaprak yaparak bu şekilde devam ediyoruz.

Anlatımı biraz karışık oldu sanki :) ama fotoğrafta detaylı olarak görünüyor. Oldukça kolay, isteyen bir günde bile bitirebilir. Ben pembe, mor ve krem renkte olmak üzere 3 tane ördüm. Her rengi de ayrı bir güzel oluyor ama hepsini birilerine hediye ettiğim için elimde sadece krem renginin fotoğrafı kalmış :)

8 yorum:

  1. beceri bu bence fıkırlerın uygulamalarına bayıldım yakın olsaydıkda banada bırseyler gosterseydın keske sevgıler www.jojo06a5.blogcu.com ve baba.nale41blogspot com sevgıler canım

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim ama uzak olsak da ben buradan yardımcı olmaya çalışırım size ;) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. blogunu dolaşırken gördüm.çok güzel ama ben şal değilde t-shirt olarak düşünüyorum.eminim çok güzel olur.ancak böyle şeylere uzağım anlamadım bir türlü ama uğraşıyorum.bu arada blogun çok güzel içerikli.ve yazılarında çok sempatik bir uslup kullanmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda hn teşekkürler bir iki deneme sonucunda başardım.

      Sil
    2. Rica ederim, iyi günlerde kullanın.

      Sil
  4. canım bu kare örülüp katlnınc aüçgen olan şalmı

    YanıtlaSil
  5. canım bu kare olarak örülüp katlanınca üçgen olan şalmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, aynı fotoğrafta görüldüğü gibi, üçgen şekilde ilerliyor.

      Sil