11 Şubat 2012 Cumartesi

YARI KIRKIMIZ

Nişan ve evlilik hazırlıklarımızdan beri adetlerimizle ilgili birçok şey öğrendim hala da öğrenmeye devam ediyorum. Her ne kadar eski adet, batıl inanç denilse de ben gelenek ve göreneklerimizi elimden geldiğince yaşatma taraftarıyım. Lohusalığımın da hala tadını çıkarmaktayım :)


Arman’ımız da dün yirmi günlük oldu ve biz de yarı kırkımızı yaptık. Öncelikle banyo suyumuza 40 tane küçük taş, 40 tane süpürge otu, soğan ve sarımsak kabuğu, 40 kaşık su ve altın bir yüzük koyarak ( bunların hepsinin güzel anlamları var ), anneciğimin de iyi dilekleriyle önce bebeğim sonra da ben banyolarımızı yaptık. Sonrasında da o gün mutlaka gezmelere gidilirmiş biz de öyle yaptık. Bebeğimin yüzüne un serptiler ( bereketli olsun, ak saçlı, ak sakallı olana kadar yaşasın, uzun ömürlü olsun diye ) , yanımıza da yumurta ve şeker koydular ( yumurta gibi bütün, tok, şeker gibi tatlı dilli olsun, ağzının tadı hiç bozulmasın diye ).

Canım bebeğim o günün yorgunluğuyla saatlerce mışıl mışıl uyudu…


Ben bütün şaşkınlığımla anneciğim ne diyorsa onları uyguluyorum, çok da hoşuma gidiyor bu öğrendiklerim :) Aynı seremoniyi 40. gün de yapacağız, kırk uçurmamızda bizi neler bekliyor bakalım ;)

12 yorum:

  1. canım fundacığım nice güzel günlere inşallah ne güzel adetler büyüklerimiz sayesinde öğreniyoruz bu güzellikleri unlu adamı öp benim için selamlar görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  2. Canım benim, çok teşekkür ederim :) Ben de öpüyorum canım, kocaman sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. hayırlı olsun yeni bebişiniz...
    Allah analı babalı, sağlıkla, mutlulukla büyütmenizi nasip etsin inşallah...
    evlatlarımızın hep güzel günlerini görmeyi Allah nasip eder inşallah...

    YanıtlaSil
  4. tekrar hayirli olsun, oglun uslu bir bebekmis gibi gorunuyor..biz bunlarin hicbirini ilk bebekte yapmamistik ama ikincisinde mutlka yapicam..

    YanıtlaSil
  5. Nice 40 günlere ve 40 senelere inşallah Allah sağlık ve hayırlı ömürler versin Arman'a

    YanıtlaSil
  6. canım benim annelik çok yakıştı sana.daha nice yirmi günler inşallah.o tontişinde unlu dudaklarını yerim...çok öpüyoruz canım.herkese slm:)

    YanıtlaSil
  7. ernur: Çok teşekkür ederim güzel dileklerinize, sevgilerimle...

    banurose: Çok teşekkür ederim, öyle göründüğüne bakma canım :)) geceleri gündüzleri karıştırdık :)

    haskumaş: Canım, çok teşekkür ederiz güzel dileklerine. Sevgilerimle...

    ömür: Canım benim, teşekkür ederim :) hep birlikte inşallah, biz de öpüyoruz sizi tatlım..

    YanıtlaSil
  8. Ne guzel ne tatli adetlerimiz var gercekten,bunlari yasatabilmek ne guzel fundacim.. Sen yine herseyi tastamam uygula ve bizimle de paylas ki zamani gelince bizlerde uygulayabilelim.. Yakisikliyi yanak ve boyun arasindan koklayip op benim icin..

    YanıtlaSil
  9. Allah analı babalı büyütsün. Sağlıklı ömrü olsun inşallah :) Koklayın benim yerime de..

    YanıtlaSil
  10. allah uzun ömürler versin güzel günlerini görmeyi nasip etsin

    YanıtlaSil
  11. Maşallah maşallah öyle tatlı uyuyoki,Allah hayırlı kaderler yazsın,demekki bendede böyle 20ler 40lar olcak kısmet olursa:)

    YanıtlaSil
  12. çok şekersin fundacım, söz de dinlermiş:))) umarım tüm bu uygulananlar olur da, arman uzun ömürlü, bereketli, tatlı dilli ve de çok çok başarılı olur...
    sevgiler

    YanıtlaSil