30 Kasım 2010 Salı

ANNEANNEM’DEN BANA KALAN BİR TARİF: YAĞLI GÖZLEME

Küçüklükten beri çok sevdiğim bir tat bu. Anneannemden anneme, annemden bana kalan bir tariftir.Sevgili anneanneciğim’e kahvaltıya giderdik hafta sonları. Her türlü çiçeğin bulunduğu, yemyeşil bahçesinde harika sofralar hazırlardı bize. Hamur işlerini özellikle lokma ve yağlı gözlemeyi mükemmel yapardı. Ben de yemek yapmaya merak saldıktan sonra en çok öğrenmek istediğim tariflerden biriydi. Ve öğrendim de. Anneannem artık yaşlandı, hamur işlerini yapamıyor pek fazla. İyi ki de zamanında öğrenmişim diyorum. Eşim de çok sevdiği için sıkça yaptığım hamur işlerinden biri bu. İşte size tarifi..

MALZEMELER
1 yumurta, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 çay kaşığı şeker, 1 çay kaşığı karbonat, ılık su, yeteri kadar un. Hamuru açarken kullanmak için nişasta.

YAPILIŞI
Geniş bir kaba yumurtayı , tuzu, şekeri, karbonatı, ılık suyu ve yeteri kadar unu ekleyip güzelce yoğuruyorum. (Ne kadar çok yoğurursanız hamurunuz o kadar güzel olur) Ve hamuru bezelere ayırıp 15-20 dakika kadar dinlendiriyorum. Dinlenen hamurları merdaneyle ince olacak şekilde (nişastayla açarsanız daha çıtır çıtır olur) açıyorum ve üzerlerini yağlıyorum. Açtığım hamuru ortadan başlayarak büzüştürüyorum ve kendi etrafında gül böreği gibi sarıyorum. Gül böreği haline getirdiğim hamurları yine merdaneyle tabak büyüklüğünde açıyorum ve hafif yağlı tavada kızartıyorum

Bu tabak da sevgili komşum Tülin'den. Hepsi doğal. Bal Erzurum'dan, tereyağı ve kaymak Adana'dan ev yapımı. Gözlemenin yanında daha istenir ki : )


31 yorum:

  1. Bana da anneannemi hatırlattı yağlı gözleme..
    Saçta odun ateşinde pişirir muhakkak gittiğimiz zamanda..
    Çok da nefis olur..
    Evde denedim ama onun yaptıklarının lezzetini bulamadım açıkçası..
    Seninkiler çok lezzetli gözükyorlar..
    Ellerine,emeğine sağlık..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. nefis olmuş eline sağlık canım
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Zelihacım: Çok teşekkür ediyorum, güzel zamanlarını hatırlatabildiysem ne mutlu. Sevgiler..

    Yemek bir aşk: Teşekkür ederim, sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. bayılırım gözlemeye, gözleme anne kokan anneanne babanne kokan nefis bir yiyecektir, çok şey hatırlatır çok şey anlatır, afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil
  5. Bu pazar yapıyorum kesin tarifin için teşekkürler bloğunuz takibe aldım banada beklerim sevgiler..mutfaksevgisi.com

    YanıtlaSil
  6. cok guzel gorunuyorlar nekadar su koyuyoruz acaba ? cunku un miktari degisir suya gore

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacağınız kişi sayısına göre değişir, 2-3 kişilik gözleme için iki bardak kadar su ya da süt yeterli olur.

      Sil
  7. Ben az önce yaptım görüntüsü çok güzel gözüküyor ama tadı hiç hoşuma gitmedi saf bir tadı var 1su bardağı su ve 1su süt kattım bu yüzdenmidir bilmiyorm....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum, belki de damak zevki...

      Sil
    2. Bende annemden ogrendim. Ben aralarini yagliyorum veya tahinli yag koyup aciyorum. Pisirdikten sonrada ucundan tutup hafif hafif vuruyorum tel tel oluyor

      Sil
  8. Çok güzel bayıldım.. Aranıza yeni katıldım banada gelin :) birmeltemesintisi@blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. Keşke o baldan alma imkanımız olsa idi..biz bu gözlemeyi haşhaşlı yaparız, yeniden hatırlamıs oldum..teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Bende yaparım kayınvalidem den ogrenmistim.

    YanıtlaSil
  11. Elinize saglik bende yaptim nefis oldu çok olmuş yapıp paylaşalı ama 🙈

    YanıtlaSil
  12. Kocam bu böreği çok seviyor uzun zamandır tarif arıyordum tesadüfen sizinki denk geldi. Bu akşam için yaptım çok da lezzetli oldu ellerinize sağlık ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh ne güzel olmuş afiyet şeker olsun ☺️

      Sil
  13. Bizim köyde buna katmar derler.

    YanıtlaSil
  14. Yaglamak icin ne tur bir yag kullaniyorsunuz?

    YanıtlaSil
  15. Eyvah eyvah diyorum simdi yaptim guys sabah kahvaltida yenir diye ama dayanamadim pisirdim harikaa ellerinize tarifinize saglik

    YanıtlaSil
  16. ELINIZE SAGLIK RAHMETLI BENIM ANACIĞIMDA COK YAPARDI

    YanıtlaSil
  17. Ortadan başlayın buzmeye ve sonra gül borebö gibi sarın demişsin iz ben ortadan buzmeye başlayın kısmını anlayamadım bir daha açıklarsanız sevinirim hayırlı ramazanlar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamuru yuvarlak açtık, yağlayıp alt ortadan başlayarak üst ortaya ulaşana kadar ittire ittire büzüyoruz 😉 Sonra baştan başlayarak gül böreği gibi sarıp merdaneyle açıyoruz. İnşallah açıklayıcı olmuştur ☺️
      Hayırlı ramazanlar 🤗

      Sil
  18. Ellerinize sağlık.. Uzuun zaman sonra tekrar yemek nasip olcak inşallah sayenizde..

    YanıtlaSil