4 Haziran 2012 Pazartesi

KAHVALTILIK KOLAY BİR BÖREK


Pazar kahvaltımız için yaptığım oldukça kolay, zahmetsiz bir börek tarifi bu. Yapılışını bir sabah programında görmüştüm, benim ilgimi çeken kısmı hamuru oldu. Sadece zeytinyağı ve su ile yoğuruluyor. Hamurunun çok ince açılmasına gerek olmadığından, hemen herkesin de yapabileceği bir börek. Oldukça da lezzetli. Ben akşamdan kıymalı patatesli bir harç hazırlamıştım, siz istediğiniz malzemeyle yapabilirsiniz.


Hamurun tam ölçüleri de şöyle;

1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı su
4 su bardağı un
Biraz da tuz

Bütün malzemeleri karıştırdıktan sonra hamuru iyice yoğurun ve ikiye ayırıp dinlendirmeye bırakın. Bu arada iç harcınızı hazırlayabilirsiniz. Dinlenen hamurun bir parçasını tepsinize göre (çok ince ya da çok kalın olmayacak şekilde) açın. Hamuru tepsiye yerleştirin ve elinizle bastırarak açtırın. İç harcını koyduktan sonra diğer hamuru da aynı kalınlıkta açıp iç harcın üzerine kapatın ve kenarlarını parmaklarınızla bastırarak birleştirin. Fırına vermeden önce istediğiniz gibi dilimleyin ve üzerine hiç bir şey sürmeden 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin.

Afiyetle…

12 yorum:

  1. eline sağlık şeker, maşallahın var...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık.çok güzel görünüyor.Malzemeleri de oldukça az.hafta sonu denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Annemin tatar aşı dediği bir börek var. Enfes birşey. Aynı ona benziyor ama yanlış hatırlamıyorsam annem nişastayla falan yapıyordu onu. Buda leziz görünüyor eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifini verde bizde yapak canisi

      Sil
  4. Funda hanım, uzun bi ayrılık oldu. Bir süre siz yoktunuz, ondan sonra bir süre de ben internete giremedim :)

    Sizi ilk keşfettiğimde yeni evlenmiştim, hamilelik döneminizi, Arman'ın doğuşunu ilgi ve beğeni ile takip etmiştim :)

    Şimdi ben de bir bebek bekliyorum, bunun heyecanını paylaşıyorum sizinle :) 17+ 5 iz gün itibari ile. Kızım olacak inşaAllah..

    Sizi burada yeniden görmek çok sevindirdi beni. Bebekle ilgili eklediğiniz tavsiyeleri heyecanla bekliyorum :)

    Hoşçakalın :)

    YanıtlaSil
  5. zeytinyağlı oluşu sevindirdi pratik bir börekmiş canım ellerine sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun.Ben de beklerim,sevgiyle ve dostca kalin

    YanıtlaSil
  7. Swotpisces: Teşekkürler tatlım ;)

    Nazlıca: Teşekkür ederim..

    hayal-et: Teşekkürler..

    Mihri Mah Sultan: Teşekkür ederim, çok memnun oldum. Siz de bebeğinize sağlıkla kavuşursunuz inşallah, sevgilerimle..

    fikir projeleri: Teşekkür ederim, sevgilerimle...

    yildiz: Teşekkür ederim, sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık, çok güzel gözüküyor :)
    sana bişey sorcam fundacım... içini akşamdan hazırladığımız gibi hamuru da akşamdan yoğursak dolapta bekletsek ya da dondurucuda böyle yoğrulmuş hamur bekletsek gerektiğinde kullansak nasıl oluyor ? bilgin verebilecekmisin cnm ...
    tatlı bebişine de kocaman öpücükler, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. Dondurucuda bekletip istediğinizde kullanabilirsiniz ama en güzeli taze taze yoğurulan hamur bence. Emin olun çok da kısa sürede hazırlayacağınız kolay bir hamur bu ;)
    Çok da teşekkür ederim, benden de kocaman sevgiler size...

    YanıtlaSil
  10. Funda hanımcım merhabalar bu tarifi dün sabah kahvaltısı için denedim ve çok beğendim. El açması börek yapmaya nedense hep üşenmişimdir ancak bu tarif kesinlikle favorim oldu. Takibe aldım sizi, bloguma da beklerim...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  11. Merhaba
    Gerçekten hem kolay hem de lezzetli bir börek. Uzun zamandır ben de yapmıyordum, iyi ki hatırlattınız :)
    Hoş geldiniz bu arada.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil