4 Şubat 2011 Cuma

KOLAY PONPON YAPIMI İLE RENGARENK PONPONLU BİR TAÇ

Ponpon yapımı aslında çok basit ve zevkli bir çalışmadır. Bilmeyenlerimiz için yapımını tarif etmeye çalışacağım.

  • Kalemden biraz uzun bir ip kesin.
  • Kestiğiniz ipi kalemin üzerine yatırın ve sağ elinizle tutun.
  • Üzerine yumaktan sarmaya başlayın.
  • Ne kadar fazla sararsanız ponponun büyüklüğü o kadar olur.
  • Sarma işlemi bittikten sonra sardığınız ipi koparın.
  • Kalemin üzerine yatırdığınız ipi, sardığınız ip üzerinden sıkıca bağlayın.
  • Düğümlediğiniz ipin görünmemesi ve çözülmemesi açısından iyice sıktırın ve 2-3 tane düğüm atın.
  • Ve yumağı kalemden çıkartın.
  • Arada kalan boşluktan makası sokarak ipleri sonuna kadar kesin.
  • Son olarak ponponu sürekli döndürerek iplerin hepsi aynı boyuta gelene kadar kırpın.


Tacın yapımına gelince siyah bir kurdele yada siyah ince bir lastiğe ponponları sıcak silikonla aralıksız olacak şekilde yan yana (İpler tam yapışmayacağından iyice bastırarak) yapıştırdım. Siyah lastiğin altına da silikon sıkarak taca yapıştırdım, bu kadar..


Ve işte ponponlu tacım

15 yorum:

  1. aa sevdim bu yöntemi;) ponponu severim ama yapmaya çok üşeniyordum yuvarlak karton kes ortasını oy falan filan:D bir de çatalla pratik ponpon yapımı görmüştüm ikisini de deneyeceğim en kısa zamanda;)

    YanıtlaSil
  2. Evet kartonla yapılan çok zaman alır sanırım denemedim ama. Bu yöntemi seveceğinizden eminim ;)

    YanıtlaSil
  3. Bende genelde karton kesip yapardım ponponu.Bu yöntemi daha çok sevdim en kısa zamanda deniycem.Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. sayende birsey daha örenmiş olduk col saol ellerine saglık hemserim

    YanıtlaSil
  5. harika oluyorlar ama yaa:) çok şirin canım:)
    tacını da güle güle kullan:) heryerinden şirinlik akıyor:)

    YanıtlaSil
  6. Yeni birşey öğrendim :) Çok teşekkür!

    YanıtlaSil
  7. nisamu: Kartonla yapmak daha zaman alıcı, rica ederim canım :)

    ♥pemb€sinti♥: Teşekkür ederim kızlar çok memnun oldum ;)

    **kalpkurabiye**deniz**: Teşekkür ederim canım, çok incesin :)

    mis gibi: Rica ederim canım, hoş geldin :)

    YanıtlaSil
  8. Ponponu sevdim, seni de sevdimmm.Çok doğal, bana yakın buldum.Yani basit şeyleri kıvırtıp, edip kendine ne kadar yakıştırmışsın, ne kadar güzel paylaşmışsın. Ponpon için ponpon makinesi almıştım, yılbaşı kapı süsü ve çamı yapmıştım. Neyse bu sayede siteni gördüm, takipteyim...

    YanıtlaSil
  9. nur hanım: Çok teşekkür ederim güzel sözlerinize, ben de çok memnun oldum. Kocaman sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  10. pon pon yapması gözümüzde büyürdü hep. aslında ne kadar pratik yöntemi varmış. akıl akıldan üstündür demişler. teşekkürler yeni ve pratik fikirler veren herkese:))

    YanıtlaSil
  11. Bayildiiiim taca mutlaka yapacagim bende kartona yada parmaklarima dolayarak yapiyorum bu yontemde pratikmis paylasim icin tesekkurler ama cidden tac cok siriiiin:-)

    YanıtlaSil
  12. Çok kolaymış ben de deneyeyim bakalım becerebilecek miyim? Çok güzel olmuş rengarenk tacın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler tatlım, tabi ki de becerirsin ;)

      Sil