5 Ekim 2012 Cuma

SUSAMLI TATLI KURABİYE


Yıllar önce, Ömür’cüğümü (abiciğimin sevgili eşini :) istemeye gittiğimizde yapmıştı bu kurabiyelerden, tadını çok beğeniştim. Bütün kurabiyeleri, kurabiye canavarı gibi yediğimden olsa gerek  :) sonraki ziyaretlerimizde de hep bu nefis kurabiyelerden yapmıştı canım. Bazen olur ya bazı tatlar, kokular o ana götürür insanı, o zamanlar ki yaşadığımız tatlı heyecanlardan olsa gerek bu nefis kurabiyeler hep güzel şeyler hatırlatır bana… Anlayacağınız üzere tarif sevgili Ömür’cüğümden. Ben de fırından şimdi çıkardım, sıcak sıcak...


MALZEMELER
1 paket margarin
2 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 yumurta (sarısı içine, beyazı üzerine)
Un
Susam

YAPILIŞI
Yumurta akı ve susam haricindeki bütün malzemeleri karıştırıp, iyice yoğurun. Şekillendirdikten sonra önce yumurta akına sonra susama batırıp fırın tepsinize dizerek 160-170 derece ısıtılmış fırında hafif pembeleşene kadar pişirin. Bu arada çayınız da demlenmiş olmalı ;)
Not: Ben yarım ölçüden yapıyorum, bir (mini) fırın tepsisi doluyor, aklınızda olsun ;)
Afiyetle…

17 yorum:

  1. ellerine sağlık canım nefis görünüyorlar.hayatımızdaki tüm lezzetler hep güzel anılarla birleşse keşke..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Bugün tarifi arkadasima verip yarim ölcü yaptirdim. Maalesef parmagim kirik ve kolum alcida oldugu icin ben yapamadim.Ama cayi demledim. O da kurabiyeleri alip geldi. Nefis olmustu.Tarif icin tesekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. Rica ederim, afiyet şeker olsun :)

      Sil
  3. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzell görünüyor,mutlaka deneyeceğim bu kurabiyeyi:)teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel gözüküyor :)
    bu arada bende bloguma beklerim gelirsen çok çok sevinirim :)
    http://eda1907ozer.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. harika gözüküyorlar ahh birde alınan şu kilolar olmasa

    YanıtlaSil
  7. mmmmm nefiis:))oldu yaptım emeğine sağlık şekerimm:))

    YanıtlaSil
  8. canım benim ya , nelerde gelmiş aklına.sen gel tatlım ben sana yine yaparım.hem o güzel günler aklına geldiğinde yalnız da olmamış olursun.sizi özledik valla:(o tombiş tosbayı ve sizi çok öpüyoruz.bir an önce sizi buraya bekliyoruz. bu arada ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  9. denedim yiyen bayıldı,tarif için direk sana yönlendiriyorum herkesi.teşekkür ederiz,harika bir lezzet bir o kadar da kolay...sevgilerle...

    YanıtlaSil