29 Mart 2018 Perşembe

NİŞASTASIZ SÜTLAÇ

Sütlaç, yapımı en kolay tatlılardan biri gibi görünse de aslında kıvamını tutturmak zordur genelde. Kıvamı tutturmak için çoğu zaman nişasta ya da pirinç unu kullanılsa da benim bildiğim kadarıyla hakiki sütlü-aş tarifinin özü süt, şeker ve pirinçten ibarettir. İşte o istediğim kıvam için ölçü ayarlaması kısmında biraz uğraştım ama yıllardır da aynı ölçüyle aynı lezzette yapıyorum sütlacımızı. Blogda olmadığını farkedince buraya da eklemek istedim tarifimi..


Tarife gelince;
📌1 su bardağı pirinci yıkayıp, 3 su bardağı su ilave edip pirinçler pişmeye yaklaşana kadar (15
dk kadar) haşlıyorum.
Pirinçler yumuşadığında 3 su bardağı kaynamış sütten ilave edip ocağın altını kısarak ve sık sık karıştırarak pirinçler iyice pişene kadar kaynatıyorum. Ocaktan indirmeye yakın içine bir çimdik tuz, 1 su bardağı şeker ve bir paket vanilya ekleyerek iyice karıştırıp ocaktan alarak kaselere paylaştırıyorum.
Ortalama 6 kase çıkıyor bu
tarifle.
İlk anda sulu olmuş gibi gelebilir, 3-4 saat sonra kıvamını
bulur. Ertesi güne enfes olur.
.
O zaman afiyetle diyorum ve dönüşlerinizi
bekliyorum.

6 yorum:

  1. afiyet olsun bende bu sekilde yaoıyorum yıllardır colyak hastası oldugumdan nisasta ve un kullanamıyorum ve fırına atınca dahada lezzetli oluyor

    YanıtlaSil
  2. woww süper en sevdiklerimden...

    YanıtlaSil