9 Ocak 2015 Cuma

PONPON YAPIMI


Bu yıl kış biraz zor geçecek gibi görünüyor. Adana’ya geldikten birkaç yıl sonra, hiç kullanılmadığı için, atkı-bere, şal tarzı yün örgülerin hepsini hurçlara doldurup kaldırmıştım. Ama bu bir-iki haftadır ilk defa atkı bere ihtiyacı hisseder olduk. Tabi daha soğuk yerlerde yaşayanlara Allah kolaylık versin diyorum bu arada…
Havaların soğumasıyla, sevgili Laçin’den de ilham alarak, örgü berede seri üretime geçtim sanki. İnstagram hesabımda Arman’a ördüğüm bere fotoğraflarını paylaştığımda ponpon yapımı konusunda birkaç soru geldi. Bundan dört yıl önce ponpon yapımını burada anlatmıştım aslında ama güncellemek adına yeniden fotoğrafladım. İşte ponpon yapmanın en kolay yollarından biri…


-Kalem uzunluğunda kestiğiniz ipi boyuna uzatın.
-Üzerine sarmaya başlayın. Ne kadar fazla sararsanız ponponunuz o kadar büyük ve gür olur. Sarma işlemi bittikten sonra ipi kesin. 
-Kalemin üzerindeki iple sıkıca birkaç düğüm atarak bağlayın. Ve kalemi çıkarın.
-Kalemi çıkardığınız yerin ortasından ipleri makasla kesin ve iplerin hepsi aynı boyuta gelene kadar makasla kırpın.

3 yorum:

  1. merhaba Funda Hanım
    Ben sizi uzun zamandır takip ediyorum. Armana yaptığınız berenin yapılışı hatırladığım kadarı ile vardı ancak şuan bulamıyorum.
    Eğer sizin için bir sakıncası yok ise berenin yapılışını öğrene bilir miyim?

    YanıtlaSil