5 Temmuz 2012 Perşembe

ÇOBAN PİLAVI

Lezzet dergisini arada sırada da olsa takip etmeye çalışıyorum ama verdiği ek kitaplar dergiden çok daha hoşuma gidiyor. Birkaç ay önce aldığım sayısında bulunan ‘Pilavlar’ eki de çok hoşuma gitti, birbirinden güzel pilav tarifleri var. Ben de fırsat buldukça hepsini denemeye çalışıyorum. Beğendiğim tariflerden biri de bu çoban pilavı oldu. İsminin nasıl çoban pilavı olduğunu bilmiyorum çünkü bir çoban bu kadar malzemeyi nasıl temin eder onu da bilemiyorum :) Ama çok nefis bir pilav olduğu kesin. Denemek isterseniz işte tarifi…


Malzemeler

1 su bardağı pirinç
1 su bardağı pilavlık bulgur
Yarım su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1 tane soğan
3.5 su bardağı sıcak su
Yarım çay bardağı kuş üzümü
1 tatlı kaşığı karabiber
Sıvı yağ, tuz
Taze nane

Yapılışı
Pirinci ve bulguru bol suyla yıkayıp suyunu süzün. Pirinci ılık, tuzlu suda 20 dakika bekledikten sonra iyice yıkayıp suyunu süzün. Soğanı küp doğrayıp zeytinyağında soteleyin ve suyu ilave edin. Kaynayınca tuz, pirinç, bulgur ve haşlanmış mercimeği ilave edin. Kuş üzümü ve karabiberi ekleyip tencerenin kapağını kapatın. Yüksek ateşte 2-3 dakika kaynadıktan sonra kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirmeye devam edin. 20 dakika demlendirin. Üzerini taze nane yaprakları ile süsledikten sonra pilavınız servise hazır.
Afiyetle…

4 yorum:

  1. Ohhhh Mis gibi valla.Ellerine sağlık güzel annecik.
    Öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler tatlım :) Öpüyorum ben de sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Hmmm çok değişik bir tarifmiş, mercimek, bulgur, pirinç.. Kuşüzümü de çok yakışmıştır. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir pilav olmuş ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil