16 Haziran 2014 Pazartesi

MARMELATLI KURABİYE

Bir kurabiyesever olarak, bloğumun yemek kategorisinde herhalde en çok da kurabiye tarifi bulunuyor. Bütün tariflerim arasında bu kurabiye en basitlerinden biri hem de fazla bir malzemesi yok. Ben hiç kurabiye yapamam, bir türlü tutturamam diyen arkadaşlar, bir de bu tarifi deneyiniz ;)
Benim bu aralar favori kurabiyem bu. En güzel tarafı da dondurucuda muhafaza edilebiliyor. Fırından çıktıktan sonra soğutup dondurucuya atıyorum. Ani bir misafirim geldiğinde on dakikada çözülüyor, marmelatını koyup hemen servis edebiliyorum. Gelelim tarifimize;


Malzemeler;
125 gr. margarin
2 fincan pudra şekeri
2 fincan sıvı yağ
Un

Yapılışı
Bütün malzemeleri yoğurma kabına alarak azar azar un ilavesiyle hamuru iyice yoğurun. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlayın, tam ortasına parmağınızla bir çukur açın, biraz derin olsun pişerken biraz açılacağını unutmayın. 175 derece ısıtılmış fırında pişirin. Altlarını kontrol edin pembeleştiğinde kurabiyeler pişmiştir, üstleri beyaz kalacak. Servis yapacağınız zaman istediğiniz marmelatı doldurarak servis yapabilirsiniz, kayısı ve vişne benim favorim ;) İsteğe göre meyvelerle de süsleyebilirsiniz.


Bu arada dikkat edin, sabredemeyen afacanlar olabilir :))

4 yorum:

  1. Çok güzel görünüyorlar, elimi uzatıp bir tane alabilsem ne iyi olurdu :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. nefis bir kurabiye tabağıııııı :D Oyyyy Arminto'nun yiyişine bakın maşallah, tatlılığı ile marmelattan farkı kalmamış maşallah :)

    YanıtlaSil