21 Eylül 2012 Cuma

KIŞ HAZIRLIKLARI: PATLICAN KURUTMASI


Bu yıl birkaç turşu haricinde pek de kış hazırlığı yapmadım aslında. Pazardan patlıcan almıştım zaten, bir de arkadaşım bir poşet patlıcan getirince aklıma annemin yaptığı kurutulmuş patlıcanlar geldi ve patlıcanlarımızı da bu şekilde değerlendirmiş oldum. ‘Bu patlıcanları nasıl kullanacağız acaba?’ derseniz, düdüklü tencerede ortalama 20 dakika kadar haşlayıp yumuşattıktan sonra, mısır ununa bulayıp kızartıyorsunuz ve çıtır çıtır nefis bir lezzet ortaya çıkıyor (normal una bulayarak da kızartabilirsiniz ama malum un hemen yanıyor). Yemeğini de yapanlar var ama ben bunu seviyorum. Hiçbir zorluğu yok, güneş bile gerekmiyor, hatta gölgede kuruttuğunuz patlıcanlar kararmaz, daha güzel olur aklınızda olsun. Daha sonra kuruttuğunuz patlıcanları bez bir torbada hava alacak şekilde istediğiniz kadar saklayabilirsiniz. Ama iyi kuruttuğunuzdan emin olun, yoksa küflenebilirler. Yapılışına gelince;

Patlıcanların bol olduğu zamanı bekleyip istediğiniz kadar patlıcan alıyorsunuz. Patlıcanları alacalı soyup, alttan dörde bölerek (baş kısmını kesmeden) gölge olan balkonunuzdaki çamaşır iplerine diziyorsunuz. Adana gibi sıcak bir yerde yaşıyorsanız bir haftaya kalmadan kurutulmuş patlıcanlarınız hazır oluyor.

7 yorum:

  1. Merhabalar,
    Çok pratik gibi görünüyor afiyet olsun..Ben hiç denemedim genellikle buzluğa atıyorum..Kuruma aşamasında çürümüyor mu?
    Bir iki tane de ben deneyeyim :)
    Sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Teşekkürler, benim kuruttuklarım arasında bir tane çürük olmuş. O da nazar boncuğu ;)
      Sevgiler...

      Sil
  2. Ellerine sağlık canım, iyi bir fikir ileride deneyebilirim bende :)
    Haklısın adana da kurutmak çook kolay, biz bile kuruduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim şekerim, evinize bir geçin de yaparsın o zaman ;)

      Sil
  3. ellerine sağlık canım.bende severim böyle kurutulmuş gıdaları tüketmeyi bu yıl sadece erik kuruttum.afiyetler olsun armancığımı kocaman öpüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, öperim yerine, sevgiler benden de...

      Sil
  4. Ne güzel olmuş.Benimde bu tür kış hazırlıkları çok hoşuma gidiyor ama istanbulda çok ozr tabi

    YanıtlaSil