1 Şubat 2012 Çarşamba

ARMAN'IMIZ 10 GÜNLÜK OLDU

Öncelikle yeni hayatımızdan hepinize merhabalar…
Yeni hayatımızdan diyorum çünkü artık 3 kişilik bir aile olduğumuz gibi, ben de doğumdan sonra kendimi yeniden doğmuş gibi hissediyorum.
Görüşmeyeli Arman’ımız da ben de çok iyiyim. Uykusuz gecelerimizi de saymazsak yavaş yavaş her şey yoluna giriyor. Bebeğimiz de her geçen gün değişiyor, büyüyor sanki. Biz de bu anları kaçırmamak için neredeyse her gün fotoğraflıyoruz. Mavi bereli fotoğrafı da bugün çekildi.


Lohusa tacımın yapımını da burada anlatmıştım.


Bu arada bebeğimizin sünnetini de doğduğunda yaptırdık, haftasına iyileşti bile, göbek bağı da dün düştü nihayet. Kilo alımı da çok iyi, boyu da 3 cm uzamış bile :)

Emzirme konusuna gelince, her yeni annede olduğu gibi ben de ilk günlerde aynı sorunu yaşadım. Lanolin içerikli kremlerin faydalı olduğunu duymuştum ama ben Philips Avent göğüs kalkanı kullanarak bu sorundan herhangi bir krem bile kullanmadan, 1-2 gün gibi kısa bir sürede kurtuldum. Emzirmeden ve sürtünmelerden hassaslaşan göğüs uçlarını korurken, sızan anne sütünü de haznesinde biriktirip giysilerinize akıtmıyor, üst kısımlarındaki delikler sayesinde de hava sirkülasyonunu sağlıyor. Gerçekten çok basit ama çok faydalı bir icat bu. Ayrıca deliksiz olan aparatlarıyla süt biriktirmek de mümkün ama pek hijyenik bulmadığımdan ben bu amaçla kullanmıyorum. Bu sorunu yaşayan bütün yeni annelere kesinlikle tavsiyemdir. Çünkü emzirmek dünyanın en güzel duygularından biri bence, anne ve bebek arasındaki çok güzel ve özel bir bağ.
 
Unutmadan doğum konusunda yaşadığımız sorunu da sizlerle paylaşmak istiyorum ki bütün anne adaylarının aklında bulunsun. Doğuma gitmeden 2 gün önce son doktor kontrolümüz vardı ve doktorumun en başından beri normal doğum istediğimi bildiği halde, bebeğin aşağıya inmediğini ve normal doğum yapmamın pek mümkün olmadığını söylemesi üzerine biraz moral bozukluğu yaşasak da birkaç doktora daha gittikten sonra her şeyin normal olduğunu öğrendik ve nitekim de 2 gün sonra ağrılarımın başlamasıyla normal doğum yaptım. Bunu normal doğum düşünenler için aklınızda olsun diye yazıyorum çünkü sevgili doktorumun sezeryana zorlayan lapacılardan olduğunu ve ertesi gün izne ayrılacağından beni bir an evvel sezeryana almak istediğini sonradan öğrendik.

Yorumlarınıza da dönemediğimden buradan hepinize güzel dilekleriniz için çok çok teşekkür ederim. Yarın da bebeğimizin mevlüdü var. Yazabildiğim ilk fırsatta yine görüşmek dileğiyle…

29 yorum:

  1. canım size mutluluklar diliyorum sağlık ve huzur dolu yıllar sizinle olsun sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. MaşaAllah Pşaya :) annesi sanki gözleri seni andırıyo :)

    İyiki başka dktrları denemişsin canım.
    En sağlıklısı ve doğal olanı , adı üstünde normal doğum.
    Ben bebeğimi 4.5 kg doğurdum ve nornmal doğum , çok şükür 3 dikişle kurtardım :)
    Doktorum azıcık korku görse hemen sezeryana alırdı uğraşmazdı
    Ama ben kararlıydım :)

    YanıtlaSil
  3. İkinizde çok güzel görünüyorsunuz, bebeğiniz ile mutluluklar dilerim :))

    YanıtlaSil
  4. Canım ya nasıl da şeker,41 kere maşallah nazar değmesin...Sağlıkla büyüsün inşallah..

    YanıtlaSil
  5. maşallah büyümüş kuzucuk, doğum konusunda araştırman iyi olmuş, inanamıyorum bazen böyle doktorların olduğuna

    YanıtlaSil
  6. Maşallah,maşallah,...Çok tatlı büyümüşte bereler giymiş:)))

    YanıtlaSil
  7. MAŞALLAH diyorum canım çook tatlı bi bebek benim oğlumun o zamanları aklıma geldi de çook çabuk büyüyolar anlamıyorsun bile tadını çıkar bu anların tatlımm

    YanıtlaSil
  8. Allah'ım nazarlardan korusun annesi çok tatlı maşallah beresi de çok yakışmış, mevlüdünüz mübarek olsun canım, sağlıkla büyütün bebişinizi sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. maşallah canım.rabbim sağlıkla büyütmeyi nasip etsin sevgiler

    YanıtlaSil
  10. oncelikle maasallahdiyorum.Allah anali babali saglikli buyutsun cnm...sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ayyy canım benimm ne kadar tatlııı.benim için koklarmısınızz.
    ALLAHIM sağlıklı uzun ömürler nasip etsinnn...

    YanıtlaSil
  12. bebeklerdeki bu masum bakışlara bayılıyorum:))Allah yardımcınız olsun yeni hayatınızda...çok tatlısınız ikinizde...

    YanıtlaSil
  13. bu ne tatlılıktır allah nazarlardan saklasın funda keşke adresini bilsem mevlide gelmeyi çok isterim

    YanıtlaSil
  14. maşallah fundacım çok tatlı ne masum,ne çabuk büyüyecek ama özlüyo insan bu anları fotolar teselli ediyo bi nebze..sağlıcakla

    YanıtlaSil
  15. maşallah yaa, ne şeker çıkmış Arman mavi beresiyle.. gerçekten her anını yakalamak gerek, çok çabuk değişiyor değilmii..

    YanıtlaSil
  16. Maşallah, çook tatlı, Allah nazarlardan saklasın, uzun ömür versin inşallah.. Emzirme konusunda gerçekten de çok haklısınız, bebeğimizin en çok bize ve bizim sütümüze ihtiyacı var. Ben tam ikibuçuk ay, her emzirme de çoğu zaman ağlayarak ağrı çekmiştim ama sonucunda 13 ay emzirebildim. Gerçekten vazgeçmemek gerekiyor, bebeğimiz için en doğrusu bu. Sizi de bu sorunu kolaylıkla halledebildiğiniz için tebrik ederim, şimdi tadını çıkarma zamanı :)

    YanıtlaSil
  17. ikinize de maşallah barekallah

    YanıtlaSil
  18. Maasallah cok tatli gorunuyor. Hayirli ugurlu olsun, saglikla buyusun;-)

    YanıtlaSil
  19. canım maşallah size :)bence de her anının fotoğrafını çekin o kadar hzlı büyüyorlar ki

    YanıtlaSil
  20. Canım benim yaa ikinizde çok saglıklı iyi görünüyorsunuz çok şükür.. Dediğin gibi değişiyor Arman ve büyüyor :) Çok tatlı maşAllah.. Verdiğin önemli bilgileride yazdım bir köşeye ilerde lazım oldugunda kullanacağım :))

    YanıtlaSil
  21. annesi iyi ki örmüşsün bu bereyi; hakikaten çok yakışmış maaşallah...

    YanıtlaSil
  22. maşallah. Allah bu mutluluğunuzu bozmasın :)

    YanıtlaSil
  23. gözünüz aydın allah bebeğinizi size sizi de ona bağışlasın öpüyorum

    YanıtlaSil
  24. çOK TATLI Arman MAŞŞALLAH. Avent'in o ürününü ablamda kullandı ve kesinlikle çok memnun. Allah'ım isteyen herkese nasip etsin. Annelik sana çok yakışmış. Yeniden tebrikler :)

    YanıtlaSil
  25. maşallah Arman'a.pek bir tatlı.bereside çok yakışmış.sağlıcakla büyütün.

    YanıtlaSil
  26. Allah analı babalı büyütsün ikinizde cok güzel görünüyorsunuz maşallah

    YanıtlaSil
  27. ne kadar güzel bir bebek, maşallah. darısı başıma :)

    YanıtlaSil
  28. Hayırlı olsun , bebeğinizin yaşı uzun olsun... Ben de bebek bekliyorum, özellikle lohusa şerbeti tarifi iyi oldu.. Kurabiyeler çok tatlı olmuş. Her şey çok güzel. Oğlunuzla eşinizle mutluluklar...

    YanıtlaSil